نرم افزار CRM ابزاری کاربردی برای جذب و نگهداشت مشتریان

۳۰ روز به صورت واقعی و رایگان از نرم افزار CRM سرونو استفاده نمایید



پکیج ها و قیمت ها

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
همکاران-سیستم

SarvCRM به گروه شرکت های همکاران سیستم پیوست.

بیشتر بخوانید ...

نرم افزار CRM چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری که به اختصار CRM گفته می شود تمامی کارها و فعالیت های یک مجموعه در جهت ارتباط با مشتری در پروسه های بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش را شامل می شود. نرم افزار CRM به عنوان یک تکنولوژی ابزاری است که به سازمان ها کمک می کند تا فرایندهای گفته شده را بصورت کارا تر مدیریت کرده و داده ها و اطلاعات مشتریانشان را بصورت متمرکز در سیستم های اطلاعاتی نگهداری کنند. اطلاعات مشتریان شامل تمامی داده های مربوط به مشتریان بالقوه و بالفعل و نیز سایر اطلاعاتی است که به هر نوعی با آنان در ارتباط است مانند اطلاعات افراد زیر مجموعه هر سازمان، پیش فاکتورهای درخواستی آنان، سابقه خریدهایشان و غیره. همچنین می توانید در نرم افزار سی آر ام تعاملات و ارتباطات با مشتریان مانند کارهایی که باید برایشان انجام شود، جلساتی و تماس های تلفنی که باید برگزار گردد را برنامه ریزی کنید و پس از انجام هر یک از این فعالیت ها اطلاعات مربوط به نتایجشان را در سابقه مشتری قرار دهید. همچنین با ورود اطلاعات مرتبط با فرصت های فروشی که در قبال هر مشتری وجود دارد یک پیش بینی نسبتا دقیق از فروش های در دست سازمان خود خواهید داشت.

با ایجاد یکپارچگی میان نرم افزار CRM با نرم افزارهای مالی و یا وب سایت مجموعه خود می توانید اطلاعات مربوط به مشتریان را بصورت یکپارچه در دسترس خود داشته باشید و برای پیش برد امور نیز از دوباره کاری ها و ورود چندباره اطلاعات پیشگیری نمایید علاوه بر این این قابلیت شما را قادر می ساز که بسیاری از کارهای مرتبط با مشتریان را به توانید بصورت اتوماتیک انجام دهید و دیگر نیازی به انجام این امور توسط کارکنان مجموعه نباشد.

برای مثال یک مشتری در سایت شما فرم مربوط به دریافت اطلاعات بیشتر محصولات شما را تکمیل می کند. با وجود یکپارچگی میان نرم افزار CRM و وب سایت شما، اطلاعات مشتری به نرم افزار CRM منتقل می شود و نرم افزار یک پیغام تشکر به همراه لینک دانلود کاتالوگ آنلاین را برای مشتری بصورت اتوماتیک ارسال می کند.

لازم به ذکر است که هدف اصلی کسب و کارها برای استفاده از نرم افزار CRM باید برقراری ارتباطی عمیق تر با مشتریانشان، راضی نگه داشتن و افزایش وفاداریشان و در نتیجه بهبود و رشد کسب و کار و سود آوری مجموعه باشد و تمامی فعالیت ها با این نگاه انجام شود.

مزایای استفاده از نرم افزار CRM چیست ؟

سرعت بالاتر، کنترل موثرتر، مدیریت بهتر

اطلاع رسانی اتوماتیک به مشتریان

در نرم افزار CRM سرو می توان ارسال پیام تشکر، تغییر در وضعیت سفارش ها، یادآوری پرداخت ها و بسیاری موارد دیگر را برنامه ریزی نمود که به صورت اتوماتیک از طریق ایمیل، فکس و یا پیامک انجام شود

فراموش نکردن پیگیری ها با نرم افزار CRM

کارتابل سرو سی آر ام می تواند فعالیت های مهم را در یک صفحه به کاربران نشان دهد و همچنین می توان با ارسال پیامک رویدادهای مهم را به کاربران یادآوری نمود

ایجاد بانک اطلاعاتی از مشتریان

با استفاده از سرو سی آر ام امکان دسترسی راحت و سریع به اطلاعات مشتری ها و همچنین فعالیت های مرتبط با آنان در بخش های فروش، خدمات پس از فروش و بازاریابی ممکن می شود

نظارت و مدیریت فرایند فروش در CRM

با اطلاع از مرحله فروش های در جریان، پیگیری های انجام شده و آنچه باید انجام شود به علاوه گزارش های متنوعی از وضعیت فروش ها شامل فروش های موفق و ناموفق و دلیل آنها، می توان فرایند فروش را بهتر و موثر تر کنترل و مدیریت نمود

انواع سیستم های CRM

انواع CRM

CRM استراتژیک (Strategic) :

  • یک راهبرد مشتری محور است که به دست آوردن و نگه داشتن مشتریان سودمند را هدف می‌گیرد.
  • داده ها مشتریان هدف را برای ارائه پیشنهادات فروش مشخص میکند.

CRM عملیاتی (Operational) :

  • تمرکز این CRM روی خودکار سازی (اتوماسیون) فرآیند های رویارویی با مشتری نظیر فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش است.
  • داده ها برای تعاملات روزمره با مشتریان استفاده می‌شود

CRM کار گروهی و مشارکت (Collaborative) :

  • این رویکرد، فن آوری ابزار CRM را در سطح کل سازمان برای ارتقا ارزش سازمان، شرکای تجاری و مشتریان مورد استفاده قرار می‌دهد.
  • داده ها جهت به اشتراک گذاشته شدن در بخش های مختلف سازمان کارآمد می‌باشند.

CRM تحلیلی (Analytical) :

  • CRM تحلیلی فرایندی است که در طی آن سازمان ها داده های مشتری محور را به بینشی قابل اجرا تبدیل میکند که می‌توان از آن برای اهداف راهبردی یا عملیاتی سازمان استفاده کرد.
  • داده های حاصل از تحلیل مشتریان و فرآیند فروش به طراحی راهبرد های آینده سازمان کمک می‌کند.

ویژگی های کلیدی نرم افزار CRM سرونو

کارتابل نرم افزار CRM سرو

نمودارها در کارتابل کاربر

کاربران می توانند کارتابلی که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در اختیارشان قرار می دهد را بر اساس اطلاعاتی که می خواهند در یک نگاه در مشاهده نمایند.

برای مثال یک کارشناس فروش می خواهد فروش های در جریان خود، تماس هایی که باید برقرار نماید، جلساتی که تنظیم کرده است و پیش فاکتورهای باز خود را مشاهده نماید تا بتوانند فعالیت های روزانه خود برای مدیریت مشتریانش به خوبی برنامه ریزی کند و براین اساس چینش کارتابل خود را انجام می دهد.

یک مدیر نیز می خواهد در صفحه کارتابلش علاوه بر وضعیت وظایفی که به سایرین محول کرده است، مشاهده نماید که وضعیت قیف فروش چگونه است، چه درصدی از سرنخ های فروش وارد فرایند فروش شده اند. دلایل شکست فروش ها چه بوده است، وضعیت فاکتورها صادر شده چگونه است، روند صدور فاکتور و دریافت ها از مشتریان چگونه بوده است و …. که می تواند این دشلت ها را در کارتابل خود قرار دهد.

مدیریت فروش های جاری

مدیران شرکت ها می خواهند بتواند راحت و سریع از مبلغ، تعداد و بطور کلی وضعیت فروش های جاری کسب و کار خود اطلاع پیدا کنند.

مطلع شوند هر فروش در چه مرحله ای قرار دارد و تیمشان برای به موفقیت رساندن این فروش چه برنامه ای دارد. قیمت های پیش بینی شده به مشتری اعلام شده یا ارزان تر از آن.

برای این منظور در یک نما از نرم افزار CRM تمامی فروش های باز در مراحل مختلف نشان داده می شود و رنگهای سبز، زرد، قرمز و خاکستری در مقابل هر فرصت فروش چگونگی وضعیت فعالیت های برنامه ریزی شده آن را بیان می کند.

همچنین در این صفحه به راحتی می توانید هر فرصت فروش را از مرحله ای به مرحله دیگر منتقل نمایید و نیز جلسه، وظیفه و با تماس جدیدی برای آن تعریف کنید.

نرم افزار CRM
فروش نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

نتایج فروش در CRM

خروجی تیم فروش در هفته گذشته چگونه بوده است؟ چه فروش هایی با موفقیت به پایان رسیده اند؟ کدام فروش ها از دست رفته اند؟ کدام کاربران بیشترین فرصت های موفق و فرضت های جدید را داشته اند؟

  • در این صفحه از نرم افزار CRM تحت وب می توان جواب سوالات فوق و بسیاری از سئوال های دیگر را در یک نما مشاهده کرد.

همچنین بخش روند فروش نمودارهای زمانی از فرصت های موفق و نا موفق و فرصت های جدید ایجاد شده را در اختیار می گذارد. علاوه بر این، می توان در این بخش از روند فرصت های جدید، موفق و نا موفق را در نمودار های زمانی مختلف مشاهده و تحلیل نمود.

یکپارچگی با سیستم های مالی همکاران سیستم

سرو سی آر ام قابلیت یکپارچگی با نرم افزارهای مالی مجموعه همکاران سیستم شامل راهکاران و سپیدار را در اختیار شما می گذارد.

با استفاده از این یکپارچه سازی میان سرو سی آر ام و سیستم مالی بسیاری از اطلاعات مالی مشتریان شما مانند پیش فاکتورها و فاکتورها و … بدون نیاز به دوباره کاری در ورود اطلاعات میان بخش های مختلف مجموعه شما در جریان خواهد بود. این امر هم افزایش بهره وری در سطح سازمان را در پی خواهد داشت و هم خطای انسانی در ورود دوباره اطلاعات در دو نرم افزار متفاوت حذف خواهد کرد و تمامی بخش ها به راحتی به اطلاعات صحیح مورد نیاز خود دسترسی خواهند داشت.

یکپارچگی با نرم افزارهای مالی همکاران سیستم
خدمات پس از فروش نرم افزار CRM سرو

خدمات پس از فروش و پشتیبانی

با استفاده از بخش خدمات پس از فروش نرم افزار CRM تحت وب می توانید تمامی درخواست های پشتیبانی مشتریان را در نرم افزار ثبت نموده آنها را اولویت بندی کرده و برای حل آنها برنامه ریزی نمایید. هر درخواست را به کارشناس مربوطه تخصییص دهید تا سرانجام بتوانید براساس تعهدات داده شده به مشتریان خود خدمات مورد نیازشان را به آنها ارائه نمایید.

زمانی که پورتال مشتریان و سیستم مرکز تماس به نرم فزار مدیریت خدمات پس از فروش متصل باشند، موجب خواهد که یک ارتباط دو طرفه میان تیم شما و مشتریان به نحو موثرتری شکل گیرد. براین اساس مشتریان نیز هر لحظه می توانند وضعیت درخواست خود را در پنل خود مشاهده نمایند و پس از دریافت خدمات نیز با پر کردن فرم نظرسنجی و ارائه بازخورد، شما را از سطح کیفیت ارائه خدمات پشتیبانی مطلع نمایند.

پورتال مشتریان

مشتریان شما می توانند با ورود به پورتال مشتریانی که سرو CRM در اختیار شما قرار داده است، پیش فاکتورها، فاکتورها و پرداخت های پیشین خود را مشاهده نمایند و بصورت آنلاین فاکتورهای پرداخت نشده خود را نیز پرداخت نمایند. پرداخت های مشتریان و در نتیجه تغییر وضعیت فاکتورهای مشتریان، در سی آر ام ثبت می گردد تا کاربران مجموعه شما از آن مطلع گردند.

همچنین مشتریان می توانند درخواست سرویس خدمات پشتیبانی خود را در پورتال با ثبت یک تیکت اعلام نمایند. این امکان در بهترین نرم افزار CRM فارسی به شما این قابلیت را می دهد تا درخواست های مشتریان خود را به بهترین شکل مدیریت نمایید که درنهایت به افزایش رضایت مشتریان در نحوه دریافت خدمات پس از فروش منجر خواهد شد.

علاوه بر این مقالات و متون راهنمای مورد نیاز مشتریان خود را می توانند در بخش پایگاه دانش قرار دهید تا آنها با ورود به پورتال بتوانند آنها را مشاهده نمایند.

پرتال مشتریان نرم افزار CRM سرو

دریافت نسخه موبایل نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و مشاهده دمو نرم افزار CRM

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

۳۰ روز استفاده واقعی از SarvCRM

چگونه در خرید نرم افزار CRM برای سازمان خود اشتباه نکنیم ؟

انتخاب CRM مناسب از میان گزینه های فراوانی که وجود دارد بستگی به نیازها و نوع کسب و کارتان دارد. بنابراین باید بدانید CRM چیست و چگونه می تواند کمک کند که این مفهوم را در سازمان خود پیاده سازی کنید. قبل از استقرار هر نرم افزاری با پاسخ به چند پرسش می توانید مشخص کنید که مناسب ترین راهکار برای سازمان شما کدام است. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

مشتریان حقیقی یا حقوقی

مشتریان شما بیشتر افراد حقیقی هستند یا سازمان ها تجاری؟

فرایند تصمیم گیری

مشتریان بالقوه شما با یک تماس خرید می کنند یا لازم است چندین جلسه و تماس برای تصمیم گیری آنها به انجام خرید برگزار شود؟

گستردگی ارتباطات

در فرایند فروش نیازمند تعامل با افراد زیادی از سازمان مشتری هستید؟

سرنخ های فروش

تماس اولیه شما با سرنخ های فروشتان چگونه است؟ تماس تلفنی، ایمیل، رسانه های اجتماعی یا ترکیبی از همه؟


برای انتخاب یک CRM مناسب برای سازمان خود باید به سوالات فوق و نیز بسیاری سوالات دیگری پاسخ دهید، بنابراین بهتر است در ابتدا با مدیران ارشد سازمان مشورت کرده و نیز نیازهای افرادی که به شکل مستقیم با مدیریت مشتریان در ارتباط هستند را گرد آوری نموده و مشخص نمایید که این نرم افزار باید کمک کند که چه چالش هایی در سازمان شما حل شود. به این شکل شما پیش از مراجعه برای خرید راهکار مناسب متوجه می شوید که سازمان شما به صورت کلان به چه امکاناتی نیاز دارد و نرم افزار جدید باید بتوانید چه حوزه هایی از فرایندهای کاری شما را در گام نخست پاسخ دهد.

برای اطلاعات بیشتر لطفا از این سایت بازدید کنید: نرم افزار CRM سرو.

استفاده از نرم افزار CRM فواید بسیاری برای سازمان شما خواهد داشت، پس همین الان استفاده از این راهکار را در سازمان خود شروع کنید.

سوالات متداول CRM

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ابزاری برای مدیریت تمامی ارتباطات و تعاملات شرکت شما با مشتریان بلقوه و بلفعل است. هدف ساده است: بهببود ارتباطات با مشتریان. یک سیستم CRM به شرکت ها کمک می کند با مشتریان در ارتباط باقی بمانند، فرایند ها را ساده تر اجرا کرده و سودآوری را بهبود بخشند.

با کمک نرم افزار CRM شرکت ها می توانند اطلاعات مشتری با از زمان ارتباط اولیه در سیستم ثبت کرده و کلیه فرایند هایی که برای تبدیل مشتری بلقوه به مشتری بلفعل نیاز است را در نرم افزار برنامه ریزی کرده و چگونگی انجام آنها را کنترل و مدیریت کنند. همچنین پس از برقراری ارتباط با مشتری خدمات درخواستی مشتریان را ثبت و مدیریت کنند و همچنین بصورت اتوماتیک نظرات مشتریان را کیفیت محصولات و خدمات دریافت کنند. ثبت و مدیریت تمامی اطلاعات تمامی این فرایند ها باعث می شود شرکت ها یک دید ۳۶۰ درجه از مشتریان خود داشته باشند و با دریافت گزارشات تحلیلی هوشمندانه در بازار و با مشتریان خود رفتار کنند.

نرم افزار CRM به تمامی شرکت هایی که ارتباطات با مشتریان در فرایند های بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش برای آنها اهمیت دارد کمک می کند. طبیعتا شرکت ها با توجه به اینکه در چه صنعتی فعالیت می کنند و یا چه اندازه ای دارند ارتباطات متنوع با مشتریان داشته و نرم افزارهای CRM برای پاسخ به این نیازهای اختصاصی می توانند متناسب سازی شوند. به صورت کلی هر شرکتی که ویژگی های زیر را دارد نیاز به سی آر ام دارد:

  • مدیریت فرایند و تیم فروش اهمیت دارد.
  • سنجش اثر بخشی فعالیت های بازاریابی مهم است.
  • خدمات پس از فروش بخش مهمی از کسب و کار است.
  • رضایت و وفادارسازی مشتریان برای بقای شرکت ضروری است.
  • برای اتخاذ تصمیمات استراتژیک نیاز به دریافت گزارشات تحلیلی از روند ارتباط با مشتریان دارد.

بنابر آمار نرخ شکست نرم افزارهای CRM بالاست، از مهمترین اشتباهات شرکت ها هنگام پیاده سازی سی آر ام می توان به این نکات اشاره کرد:

  1. در نظر گرفتن CRM تنها به عنوان یک نرم افزار: اگر سازمان استراژی مشخصی در قبال مشتریان نداشته باشد، فرایند های ارتباط با مشتری درست طراحی نشده باشد و کارمندان توانایی اجرای این فرایند ها را نداشته باشند، سی آر ام نیز به سازمان کمکی نخواهد کرد و تنها وضع بد سازمان را مکانیزه می کند.
  2. شرکت تمامی ماژول های CRM را یکجا اجرا کند: تغییر در سازمان ها سخت است و برای موفقیت آمیز بودن بهتر است که تغییرات بصورت تدریجی انجام شده و پس از خروجی گرفتن از یک بخش نرم افزار دیگر بخش ها را اجرا کنیم.
  3. بدون حمایت مدیران ارشد سازمان اقدام به پیاده سازی سی آر ام می کند: اجرای CRM یک موضوع استراتژیک است و در روند ایجاد تغییرات در صورتی که مدیران ارشد چشم انداز خروجی های آینده آن را نداشته باشند با کوچک ترین موانع و مشکلات پروژه CRM با چالش مواجه شده و بعضا متوقف می شود.

بصورت کلی هدف کلی نرم افزار CRM کمک به بقا و رشد شرکت ها از طریق افزایش درامد ها و کاهش هزینه هاست. افزایش درامد از طریق افزایش نرخ تبدیل مشتریان بلقوه به بلفعل و همچنین افزایش سبد خرید هز مشتری و تکرار خرید ایشان. کاهش هزینه نیز از طریق افزایش کارایی عملیاتی در فرایند های مرتبط با مشتری و تمرکز بر استراتژی ها و اقدامات با اثربخشی بالاتر.